O zi perfectã în Positano

12 august 2016

Positano  este un amestec perfect senzual între măiestria naturii și talentul omului de a crea armonios, aducând un farmec special acestui loc prin galerii de artă, boutique-uri cochete, case și restaurante cocoţate îndrăzneţ pe stâncile cu vedere fabuloasă la marea tireniană.

IMG_7310 IMG_7330 IMG_7339

Cum ajungi în Positano

Cel mai apropiat aeroport este cel din Napoli, aflat la distanţă de o oră și 15 minute de mers cu mașina. Se poate ajunge și cu trenul Circumvesuviana, ce pleacă din staţia Corso Garibaldi din Napoli, o dată la 20 de minute. O oră și 10 minute face pâna în Sorrento, apoi puteţi lua un autobuz care merge pe coasta amalfitană. Puteţi consulta orarul și tarifele: aici.

Noi am ales să mergem în Positano pe apă, o variantă bună dacă aveţi rău de serpentine. Am plecat din Sorrento dimineaţa la 9:00 iar la 10:00 am ajuns în faimosul şi pitorescul vechi sat pescăresc, perla coastei Amalfi, un loc de o frumuseţe incredibilă.

Positano

IMG_7320 IMG_7248IMG_7329 IMG_7325

Cum încape atâta frumuseţe într-un singur loc? Munţi spectaculos de abrupţi, mare albastră, case colorate, mâncare delicioasă, aer boem şi o vedere…, doamne ce vedere! Încă de când am ajuns am fost copleşită de peisajul uimitor, lăsându-mă purtată de magia locului. Sursă de inspiraţie pentru numeroşi scriitori, regizori şi artişti, Positano pare desprins dintr-un tablou perfect, pe care ai putea să-l admiri o viaţă, fără să te plictiseşti.

IMG_7332 IMG_7323IMG_7263 IMG_7264 IMG_7262

Clima caldă mediteraneană, resursele abundente și frumuseţea naturală au atras timp de multe secole greci, romani, normanzi, arab-sicilieni și mulţi alţii, lasându-și fiecare amprenta asupra acestui loc fermecător.
Ne-am plimbat câteva ore pe străduţele înguste, pe alocuri decorate de bolte de viţă de vie, savurând fiecare secundă din atmosfera romantică oferită de vechiul sat pescăresc, devenit locaţia preferată a vedetelor.

IMG_7270 IMG_7269 IMG_7268IMG_7735 IMG_7738 IMG_7737 IMG_7734 IMG_7312
După două ore, căldura sufocantă ne-a împins către un restaurant cu vedere la mare, unde am savurat un prânz copios, admirând frumoasa priveliște.

IMG_7313IMG_7164IMG_7266

Apoi am luat din port o barcă şi am mers către Treville Beach Club, pentru a petrece câteva ore la plajă, într-un mic golfuleţ, o oază de intimitate şi relaxare. Am profitat de cele 10 minute de plimbare pentru a admira peisajul impresionant, case multicolore căţărate dramatic pe versanṭii stâncoşi. Văzute de jos, clădirile par să fie așezate unele peste altele, iar culorile pastelate de roz, piersică, teracotă și alb conferă orașului un aspect teatral, greu de confundat.

IMG_7248IMG_7324 IMG_7322

Când am ajuns pe plajă am închiriat câte un şezlog cu 20 de EUR, iar gazdele ospitaliere ne-au servit cu prosecco, apă şi gogoşi. Locaţia pune la dispoziţie oaspeṭilor un restaurant elegant de tip lounge, unde se servește mâncare delicioasă şi se organizează petreceri tematice luni, miercuri şi vineri. Pentru o experienţă completă, Treville Beach Club oferă şi câteva camere cu vedere la mare, unde puteţi dormi peste noapte după ce aţi admirat apusul pe acordurile muzicii. Şi pentru că tot am adus vorba, apusul este cel mai frumos moment al zilei în Positano, scena perfectă în care se așterne o liniște plăcută, iar peisajul se schimbă de la un minut la altul. Se spune că locuitorii de acolo își dau seama dacă prietenii lor sunt acasă doar uitandu-se dacă sunt aprinse luminile în case.

”Positano mușcă adânc”, scria autorul american John Steinbeck într-un eseu publicat în anul 1953 în revista Harper’s Bazaar; „E un loc de vis care nu pare chiar real când ești acolo, dar care devine incitant de real după ce pleci”.
După o zi spectaculoasă în care am simţit în fiecare clipă bucuria de a mă afla într-o destinaţie de vis, cu greu mi-am luat la revedere de la Positano, un loc minunat, pe care imi doresc să-l revăd cât mai curând. IMG_7267